Jak dbać o krótkie włosy - pielęgnacja oraz stylizacja


Często tak jest, że kobiety, które mają krótkie włosy przestają dbać o nie, jednak prawda jest taka, że trzeba o nie dbać bardziej, niż o długie . Przedstawiam wam kilka porad, "jak dbać o krótkie włosy" . 

PIELĘGNACJA
1. Częste mycie
Włosy krótkie trzeba myć częściej, ponieważ szybko się przetłuszczają, a to dlatego, że jest za mała powierzchnia na której może osadzać się wydzielane prze skórę głowy sebum - aby prezentowały się świeżo, trzeba myć je nawet codziennie . Dobrym sposobem na przedłużenie ich ładnego wyglądu jest użycie suchego szamponu tuż po umyciu głowy . Sprawi on, że włosy zostaną podniesione u nasady i fryzura nabierze objętości .

2. Obowiązkowa odżywka
Dobra odżywka do włosów to podstawa, choć często kusi cię pewnie, aby ten etap pominąć, bo po co nakładać kosmetyk na kilka pasem włosów . Kiedy nie będziemy jej używały włosy szybko staną się suche i matowe oraz zaczną się łamać i rozdwajać .

3. A końcówki ?
Jeśli mamy bardzo krótkie włosy, to nie znaczy, że mamy nie dbać o końcówki . Tak samo jak w przypadku długich włosów końcówki trzeba również pielęgnować i dbać o nie . Kiedy natomiast są one zniszczone bardzo szybko przenosi się to na górną część włosów, przez co fryzury, które chcemy zrobić nie będą wyglądały tak ładnie, jak byśmy tego chciały .

4. Szczotkowanie
Krótkie włosy warto szczotkować tak często, jak robimy to przy włosach długich . Dzięki temu łatwiej je odświeżysz i sprawisz, że będą prezentowały się ładnie w ciągu dnia, a po drugie powoduje to zwiększenie ukrwienia skóry głowy i lepsze odżywienie cebulek włosowych .

STYLIZACJA WŁOSÓW KRÓTKICH
1. Objętość
W przypadku krótkich włosów zazwyczaj zależy nam na tym, aby fryzura prezentowała się okazale przez cały dzień . Włosy przyklapnięte, pozbawione energii i blasku nie wyglądają zbyt dobrze, dlatego warto jest stosować kosmetyki, które je uniosą - pianki, spraye lub inne tego typu rzeczy .

2. Nieład
Świetnym sposobem na efektowną fryzurę z krótkich włosów będzie stworzenie tak zwanego "nieładu" . Jest to bardzo proste do wykonania, zwłaszcza przy użyciu środków do stylizacji - pasty, gumy bądź lakiery .

3. Blask i wygładzenie
Oprócz objętości warto też zadbać o blask i wygładzenie naszych włosów, aby wyglądały pięknie i przede wszystkim zdrowo . Podstawą będzie pielęgnacja oparta o wygładzające i nadające blask substancje, takie jak oleje .

4. Za dużo produktów do pielęgnacji
Nidy nie nakładaj na swoje włosy zbyt dużej ilości kosmetyków - są one krótkie i nie traktuj zbyt dosłownie tego, co producenci piszą na opakowaniach .


Jak widać mamy wiele możliwości na to, jak pielęgnować i stylizować krótkie włosy . Masz swoje sprawdzone sposoby ? Podziel się z nimi w komentarzu .

14 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post. Ja nigdy nie miałam krótkich włosów i zupełnie się w tym nie odnajduje, ale jak postanowię mieć krótkie to wtedy na pewno skorzystam z tych rad.
    I właśnie myślałam, ze krótkie włosy myje się rzadziej a jednak
    Buziakixxx

    OdpowiedzUsuń
  2. Bałagan, czochranie się i mierzwienie włosów :) Zawsze jak mam krótkie Musi być nieład... A do pielęgnacji olejki i ocet z Ives Rocher

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczę! Tak się składa, że przed chwilką szukałyśmy jakiś skutecznych produktów do włosów, a po przeczytaniu tego wpisu sądzimy, że są one nie konieczne :) Super wpis w wersji poradnika. Uwielbiamy takie! Buziak ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy20/1/17 17:26

    Zastanawiałam sie nad ścieciem tak jak ty masz na zdj ale chyba tego nie zrobię, bo nie lubię codziennie myć włosów

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam się, że nie wiedziałam, iż krótkie włosy szybciej się przetłuszczają! Bardzo cenne informację, mimo że sama mam długie włosy. :)
    Uważam jednak, że bez względu na to jakiej długości mamy włosy, powinnyśmy o nie dbać!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Krótkie włosy są bardziej wymagające niż długie :/ sama mam wlosy do ramion czyli tak naprawde srednie, a sprawiaja mi wiecej klopotow niz kiedy byly do pasa.. Przydatne porady :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie miałam krótkich włosów i zdecydowanie jest to fryzura nie dla mnie. Odkąd pamiętam tylko zapuszczam i zapuszczam, a minimalna długość do jakiej kusi mnie je skrócić to do ramion ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatny post. Raz w życiu, przez niekompetencję fryzjerki miałam krótkie włosy. Teraz mam do pasa i powiem szczerze, nigdy więcej ich nie zetnę. Długie nie sprawiają mi tyle kłopotu co krótkie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem niezły blog, dobrze się czytało ! Mam nadzieję, że Ty też wpadniesz do mnie i powiesz czy Ci się podobało, łap link do mnie:
    Blog motoryzacyjny

    OdpowiedzUsuń
  10. zawsze chciałam mieć krótkie włosy jednak przez moje niesforne loki nie było to za bardzo możliwe bo wyglądałam jak pudel nie ważne jak bardzo bym je pielęgnowała i układała. ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie mvgdalena - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatne porady, co prawda mam długie włosy ale są tu triki które mogę wykorzystać
    Pozdrawiam
    http://cottonon.pl/index.php?p=1_1&nid=42

    OdpowiedzUsuń
  12. Jako dziecko miałam krótkie wlosy bo rodzicom bylo tak wygodniej inigdy wiecej

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy23/1/17 04:41

    Szczerze nie lubię tak krótkich włosów, ale tobie do twarzy :-)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj. Będzie mi bardzo miło .

MÓJ INSTAGRAM

@alekseyblog